اولین موزه آبگینه و سفالینه در تهران
نوشته شده توسط : gheirati

اگر جزء افرادی هستید که که به تاریخ علاقه دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید!!! در این مقاله تصمیم گرفتیم به سراغ اولین موزه آبگینه و سفالینه برویم. موزه آبگینه یکی از موزه های پر بازدید می باشد. این موزه در خانه قوام السلطنه یکی از سیاست مدارهای دوران قاجار و پهلوی به نمایش در آمده است برای آشنایی بیشتر با این موزه با ما همراه باشید.

با موزه آبگینه و سفالینه تهران آشنا شوید

اولین موزه شیشه و سفال در در خانه قوام السلطنه قرار گرفته است. قدمت این بنا به سال 1291 بر می گردد. که به دستور احمد قوام ملقب ساخته شد. قوام السلطنه در سه دهه آخر زندگیش را در این خانه زندگی کرد و بعد از مرگ پسرش خانه را به سفارت مصر فروخت. در سال 1350 برای تغییر کاربری ساختمان و تبدیل به موزه آبگینه و سفالینه بازسازی هایی انجام شد.

عتیقه های موزه آبگینه

در موزه آبگینه تهران حدود دو هزار قطعه نفیس از شیشه ها بلور ها سفال ها و... نگهداری می شود. با ارزش ترین شیشه نگهداری شده در این موزه با نام سیلندر معروف می باشد، که قدمت آن به هزاره دوم پیش از میلاد بر می گردد. این موزه به تالار های مختلف تقسیم بندی شده و هر تالار مربوط به اشیا خاص در بازه زمانی مشخص می باشد :

  • تالار سمعی بصری: در این تالار یک گور که قدمت آن به پیش از تاریخ است بر میگردد که در آن اسکلتی از انسان  قابل دیدن است .
  • تالار مینا: تالار مینا به قدیمی ترین اشیا اختصاص داده شده است اشیا شیشه ای در این تالار مربوط به اوایل هزاره دو پیش از میلاد می باشد .
  • تالار بلور: در تالار بلور می توانید شاهد اشیا شیشه ای مربوط به دوران هخامنشیان می باشد.
  • تالار صدف:در تالار صدف سفال ها و شیشه های دوران اسلامی به نمایش در آمدن .
  • تالار زرین فام:تالار زرین فام نیز مانند دیگر تالار ها سفال های زرین فام را نمایش گذاشته است.
  • تالار لاجوردی:این تالار از دو بخش تشکیل می شود که که سفالینه ها و شیشه های دوران تیموریان تا ایلخانی و صفوی و قاجار در این تالار ها قرار گرفته است.

هتل نزدیک به موزه آبگینه تهران

هتل آرمان تهران یکی از هتل های نزدیک به موزه  به حساب می آید چرا که تنها 8 دقیقه فاصله زمانی دارد. هتل دو ستاره آرمان جز هتل ارزان تهران به حساب می آید این هتل در سال 1390 شروع به فعالیت کرد و در سال 1395 برای ارتقا کیفیت خود بازسازی انجام داد. این هتل 6 طبقه و 60 اتاق برای اقامت مسافران را تهیه کرده است از امکانات ویژه این هتل میتوان به سالن ورزش استخر سونا و جکوزی سالن بیلیارد و ... اشاره کرد اگر تصمیم دارید در این هتل به یاد ماندنی اقامت داشته باشید. سایت رزرواسیون های هتل با تخفیفات ویژه بهترین مرجع برای رزرو هتل در تهران می باشد.

تهیه بلیط برای بازدید از موزه آبگینه و سفالینه تهران

موزه آبگینه در همه روز های هفته به جز ایام سوگواری پذیرای بازدید کنندگان می باشد اما ساعات بازدید در فصل ها متفاوت می باشد. در بهار و تابستان از ساعت 9 تا 19 و در پاییز و زمستان 8 تا 17 می توانید به بازدی از این موزه تاریخی بروید.

آدرس : خیابان امام خمینی _ خیابان سی تیر _ نرسیده به خیابان جمهوری _ پلاک 59

شماره تماس : 02166708153

برای بازدید از آدرس روی گوگل مپ کلیک کنید

در آخر ....

در سفر خود به تهران بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی را از یاد نبرید. این جاذبه های تاریخی بهترین تفریح در پایتخت محسوب می شوند. شما با بازدید از موزه ها در کنار آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم کشورمان به پیشینه و اتفاق هایی که بر ایران نیز گذشته است واقف می شوید برای رزرو تور تهران می توانید به سایت "های تور" مراجعه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: